Pages

Thursday 11 February 2016

New semester

Debar-debar ni nak tunggu result 3rd semester. Another 1 week to go. First time I took 4 subjects in one semester. Baru lah rasa macam mana orang lain (my batch) yang sampai sekarang, memang ambil 4 subjects for every semester. To be honest, not to bad lah ambil 4 subjects pun. Cuma hectic sikit lah and kena rajin lebih dari biasa. Tapi kalau well planned okay je. But....but...but... yang confirmed memang untuk 2nd semester hari tu, it is impossible to take more than 2 subjects sebab problem with the other 3 team member especially untuk subject Law. Memang risiko besar giler kalau I dan juga AI ambil more than 2 subjects.

For next semester, which will be start early March 2016 (kot), I planned untuk ambil same subjects dengan A.I. Senang nak pantau dia.. Hahahah... Bukan apa, dia lately ni mudah lupa and too much pressure especially from work and family sekali kot (I think from the spouse). Memang kena kot ambil sama. He really needs support to make sure he can go through the program until end semester. Ntahlah, hati I memang lembut betul dengan dia walaupun I selalu je nak ketuk kepala dia tu sebab dalam pandai-pandai dia tu, ada jelah benda jugak yang tak berapa pandai. My Mom tahu I kawan baik dengan dia, and she knows a lot about him. I think semua orang lah dalam rumah tu tahu. I ni kan my Mom kata si pe'report' kejadian. Semua benda nak cerita kat umah. If I didn't tell / update anything kat rumah after balik dari mana-mana, my Mom akan cakap I tak sihat / bad mood pada hari kejadian. Hahahaha...

Semester depan, yang confirmed 2 subjects or 3 will be same as AI. 3 kalau we take another elective paper as an additional paper before we do applied research untuk final semester nanti. Pun kena sama dengan dia. And if dia nak ambil 2 je sebab nak buat thesis untuk final semester, I still kena ambil 3 jugak sebab additional paper tu pulak untuk I sebab I still ada 1 pending paper, core subject yang belum ambil sampai sekarang. Orang semua dah sibuk ambil awal- awal, I je yang masih relax lagi. If you all tak faham apa yang I cerita ni pun tak pe. Hahaha

By the way, I miss to come back to study. Best sebab dapat getting close balik dengan A.I.(antaranya). You suka tak kalau datang kelas tengok muka class mate yang sejuk mata memandang and dikelilingi dengan kawan-kawan yang baik and very helpful? A.I. memang such a good friend and I will do anything for him for the sake of our friendship. My Mom pun pesan supaya I lebih kurang je dengan dia ni. Fikir kebaikan dia and yes, I did that since we are in the same group since 1st semester lagi. Oh ya, he's married  by the way. 

And lagi satu sebab I tak sabar nak pergi kelas untuk new semester ni sebab that's the only place I can forget about my works or any problem in the office. Miracle kan?

No comments:

Post a Comment