Pages

Monday 3 December 2012

Sabaaaaar!!

This incident happened last month on Friday. Early morning, I got an sms from BB saying that he will be here for a half day meeting and he sent it before his flight boarding. Wah, gembira sungguh I. Mana taknya, last I jumpa dia 4 months ago. Of courselah membuak-buak rindu dendam membara (Okay, I'm just kidding! Hehehehe..) Jadi, I pun terus reply his sms informed him that I'll taking my half day and boleh lama sikit jumpa dia. He said "Okay". 

Tepat waktu lunch hour (around 1240 hrs), I terus keluar but I tak rush lah driving. Before tu, I sms BB lagi sekali bagitau I dah keluar office. But no reply. Baik sangka, I agak dia mesti tengah meeting. So, I reached his meeting place at below time. I terus sms him cakap dah sampai and I'm waiting outside.


After half an hour tunggu, still tak ada reply from BB. Baik sangka lagi, mesti meeting dia tak habis lagi. At the same time, hati I pun sudah panas ni sebab dia tak reply satu pun my last sms. Added pulak dengan temperature kat tempat parking kereta. Sampai 3 kali I ubah parking. Nak menangis pun ada :-(


Iklan : One of STM favourite's song :-)

Then, at 1339 hrs, baru BB called. 
BB : I perasan sms you masuk kata dah sampai. Tapi tak sempat nak reply. Sebab terus pegi ikut sorang boss kat sini pegi solat Jumaat. Time khutbah tu nak reply, tapi tak proper pulak. Nanti orang sebelah dok jeling. Eh, tak kanlah tak tahu hari ni Jumaat? 
Me : (dalam hati.. aduh..tepuk kepala..gila tak ingat that this mamat memang tak akan miss his Friday prayer. Malu giler ni...)
Me : Oh ya lah.. Hahahah..tak ingat sungguh. Tadi main menonong je pergi (Ayat cover malu)
BB : Petang ni I ada another 1 more meeting. Balik dululah. Rumah U pun dekat kan. Nanti I sms balik pukul berapa.
Me : Okay. 

At 1350 hrs, I pun drive slowly pulang. Uwaaa....cemana ni boleh terlupa hari and ada Friday prayer. Then, petang tu masa I fetched BB and send him to airport, memang I balas dendam dengan perli dia bila dapat chance. Masa kat airport tunggu his flight, kami sempatlah sembang and having our tea break. I suruh dia belanja, tapi too bad tak boleh ketuk dia lebih-lebih sebab I just taking my heavy lunch sebelum pergi and same goes to him. Tak pelah light refreshment pun, yang penting dia belanja. Muahahahah!!

Imagine I boleh tunggu orang for almost 1 hour? And yes, I memang boleh buat macam tu and BB is not the only person I pernah tunggu lama-lama macam ni. I rasa I orang yang penyabar, kot? Thank, God :-)

Note: 
BB is a good friend of mine. I met him masa I served my earlier company and he is the closest friend of mine for the past 5 years. Walaupun dia sekarang dah duduk another state, but we still keep in touch. I'm glad and syukur having him as a good friend and he is also a 'big brother' to me. 




















































No comments:

Post a Comment