Pages

Monday 26 October 2015

MM's whereabout

Last 2 nights, I had a bad dream about MM. Mula-mula tu mcm okay but end up I saw someone who is physically like him (from the back) hanging himself depan mata I. I rasa that guy tu macam selamat kot sebab beria-ia I jerit suruh orang nearby tolong selamatkan dia sebelum dia sempat masukkan kepala dia dalam tali tu. And too bad I tak tahu ending mimpi I sebab I dah bangun untuk pergi kelas. 

I rindu sebenarnya dengan MM ni. He is a good friend of mine before walaupun hujung-hujung tu, kami macam dah putus kawan. But as long as ada some communication within a year between us, I take it that we are still good. Maybe I ni sekadar hujung-hujung ingatan dia je..

By the way, since dia ni masih ada lagi I sebut dalam doa (walaupun dulu I decided not to mention his name in my doa anymore, but I lied). Mana taknya, susah lah. I tried... but setiap kali doa mesti terlintas MM ni dalam hati. And I tahu doa yang Allah makbulkan adalah doa dari seseorang utk org lain tanpa diketahui penerimanya. So, I rasa tak salah pun nak berdoa untuk dia. Moga dia sentiasa mendapat segala kebaikan, hidayah, rahmat dan kurnia dari Allah swt. Amin!! 

So, sebab I dengan MM dah tak macam dulu, I pun tak tahu how to check his condition right now. I tak rasa dia ada masalah kerjaya lagi since dia sekarang pun dah hold a senior top management post kat Company P. Masalah lain, tak sure. Rasanya macam tak ada. Sekarang ni, I rasa kalau I nak check pasal dia pun hanya boleh melalui 3 cara je (1) his Linkedin's account (2) his son's twitter account and also (3) his whatsapp status.

(1) Kalau ada Linkedin update from him >>> Alhamdulillah..he is stil live and happy at Company P

(2) If his son does not mention anything about him >>> Alhamdulillah...he is still alive and still in good term with his son (I don't follow his son tweet account but nasib baik dia tak private his account. Tapi macam nak follow saja nanti).

(3) If his Whatsapp status still ada latest status (last seen) >>>>> Alhamdulillah, his is still there.

Well, I didn't lah check on him all the time..cuma kalau teringat je... but, tipu kalau cakap I don't miss him at all. Anyway, semoga Allah membuka pintu hati MM untuk kembali melihat I ni sabagai seorang sahabat dia yang tidak pernah menghakimi beliau dalam apa jua keadaan sekalipun. Amin!!



No comments:

Post a Comment