Pages

Saturday 10 November 2012

Kaca je rupanya

One fine day, I berkonfrontasi dengan Diva. Ini adalah kerana isu lama yang telah menjadi nanah dan racun dan I memang tau Diva yang bodoh ini yang memulakannya. I cuma gatal mulut, hati dan jiwa raga untuk know the truth from her. Who is the real bitch among the bitches?

Diva di office ini pada mulanya umpama berlian yang paling berkilau diantara berlian- berlian yang lain. Tapi lama kelamaan, kilauannya makin pudar dan I rasa status berlian itu patut ditukar menjadi kaca saja layaknya.

Pada awalnya, STM juga berkenan dgn kilauan Diva tetapi apakan daya, Tuhan itu Maha Adil dan Saksama. Seterror mana kita sembunyikan bad aura itu, pasti ada incident yang akan menyerlahkan segalanya tanpa perlu dipaksa. But, only the choosen one sahaja yang bisa mengenal pasti bad aura itu.. Masih ada yang sengal dan tidak pandai menilai Diva ni.

Semasa proses  berkonfrontasi, I agak terkejut juga bila Diva mengeluarkan kenyataan begini:
Diva : U ada tambah apa-apa ke yg buatkan STM x suka I?
Me : (dalam hati WTF la..) Ntah, tak ada rasanya. U pun taulah kan perangai dia macam mana kalau dah start sentap. Susah!
Diva : (diam sambil buat muka innocent dia).
Me : (dalam hati, aku tak perlu susah payah nak letak perasa. You spoilt yourself depan dia with your bad behaviour. Tak ingat ke??)


Macam c*l**a kan dia cakap macam tu dengan I? Sebenarnya, I nak lempang dia pun ada bila Diva tanya macam tu. Engkau dah hina and talk bad about people especially STM sampai ke tahap no respect at all and u assume people can easily love you like before?
It is true when some people cakap Diva ini harap cantik je (my Mum cakap, dia je perasan cantik sebenarnya) but perangai tidak ikut kecantikannya.

And one of my guy friend, Putih juga cakap benda yang sama. Sepanjang I kenal Putih, dia memang hardly talk about other people but when he himself start talking about it, it seems something serious, right??

No comments:

Post a Comment