Pages

Monday 19 November 2012

Helping Nick

As usual, bila I online YM, then nampak pula Nick juga online, mulalah I start tegur him. Niat tu mula-mula hanya ingin berbasa-basi saja dengan dia and selalu I akan gigih-segigihnya memikirkan topik to chat sebab nak chat yang ada intipati and benefit to both of us.

Well, main reason yang caused me tak berapa nak borak with him adalah sebab his topic or intention yang selalu akan melepasi batasan. I pulak jenis selalu tak sampai hati, mengenangkan dia ini adalah kawan baik I juga, jadi I always become a sweet talker and melayan saja beliau. (Bodoh betul kau ni!!)

As usual, Nick will dragged me into his 'problem'. His 'problem' tu, honestly speaking, I memang dah takde idea to help him. He should meet the experts and get a consultation from them. I hanya boleh consult him based on my readings je but itu pun not much actually I boleh tolong dia. 

I promised him that he can always talk to me pada bila-bila masa he needs help kerana I'm now contactable for him (Gila engkau, kemain make a promise to people!!). You know what, the last thing I offered him was...  I can teman him to jumpa the experts in order to solve his problem (Give me facepalm!!)  I tau time jumpa tu he needs someone to be at his side and I'm now 'wai yem ly' volunteer for that (tapi dalam hati takut juga actually).

But, for a good friend's sake, I'll try my best to help him setakat yang I mampu. And lagi satu, I harap, his 'problem' akan cepat-cepat selesai. Tak payah lagi memenuhkan air dalam kepala I lagi. I pun pening!!

No comments:

Post a Comment